Felanmälan

Vänta helst med att göra felanmälan om felet inte är akut till 8-16 vardagar för att inte orsaka föreningen onödiga kostnader

Fastighetsskötseln i föreningen sköts av:

Owe Hedberg
Cánalt AB
Felanmälan

070-618 08 59

Owe har avtal med de fyra första föreningarna i Gåshaga (Gåshaga pirar 1-4) och kan snabbt åtgärda mindre fel och problem. Han kan givetvis också kalla på mer extern hjälp vid större frågor, efter samråd med styrelsen.

För uppföljning av fel, eller fel av mindre akut karaktär kan du också skriva till: felanmalan@gashagapirar4.se
Vid aktua problem kan du också alltid kontakta någon i styrelsen
(se styrelsesidan för tel nr).

Cánalt AB kan även utföra privata uppdrag

Vid akuta hissproblem, kontakta:
Kone Hissar AB
08-618 01 80

Stopp i köksavlopp:
Vi har den senaste tiden haft flera stopp i köksavloppen. Normalt är stoppet i den mindre relativt svagt lutande rörledningen från köket ut till den större rör stammen. För att undvika detta – torka gärna ur fett i stekpannor innan de tvättas. Att spola av dem med varmvatten kan innebära att fettet stelnar igen när det kyls ner i rören. Är olyckan ändå framme vill vi i vår förening – till skillnad från de flesta föreningar – ta ansvar för renspolningen. Vi har en fast leverantör som ”kan” våra lägenheter och system. Anmäl alltid stopp till styrelsen – enklast genom mejl till styrelsen@gashagapirar.se eller vid en akut situation, ring någon i styrelsen (tel nr vid brevlådorna).